Berete v úvahu při koupi jídla, kde se vyrobila, jak a z jakých surovin? Nebo si vybíráte ty značky, které mají dobré reference a ostatní zákazníci jsou s nimi spokojeni? Možná ve volbách nedáte svůj hlas straně, která má za sebou význačný skandál?
Možná, asi, třeba…
nástěnná malba

Dojem, jaký z nás lidé mají je důležitý pro naši prezentaci na veřejnosti

Dříve to tak snad nemuselo být, avšak dnes už to tak jisto jistě je. Lidé mohou být vybíravý, a proto i vybíravý jsou. Pokud si mohou zvolit komu vyjádří svou podporu, budou aktivně hanět všechny ostatní i za ty nejnepodstatnější maličkosti, jenže už tady začíná vytváření dojmu.
–          Existujeme – je dobré své okolí nějak upozornit na existenci své firmy. Pokud o vás nikdo neví, znamená to nejen to, že budete velmi obtížně shánět zákazníky, ale také že pokud se něco stane, nebo poletí pomluva, bude jí mnohem snazší uvěřit a z naší strany bude samozřejmě velmi těžké ji zadusit a nevytvořit si ať už pravdivý, nebo nepravdivý špatný dojem.
–          Všimli si nás – to je stěžejní fáze, lidé si nás mají možnost všimnout. Mají možnost dozvědět se o nás nějaké informace. Věřme tomu, že zvědavost je hnací pohon lidstva a místa, která nejsme schopni vyplnit si domyslíme, a to co si domýšlíme nebývá vždy správně.
–          První dojem – měli bychom se co nejvíce snažit, aby první dojem byl co nejlepší, protože je to většinou na dlouhou dobu to nejsilnější z nás, co v lidech zanecháme a podle čeho se budou v budoucnu orientovat.
–          Příjem informací – lidé o nás vědí, a tak je dobré jim sem tam poslat nějak pár informací o sobě o tom, jak se snažíme být ekologicky šetrní, jak stavíme hřiště pro děti. Prostě děláme si reklamu a vytváříme o sobě co nejlepší dojem.
–          Hodnocení – tak se stane, že tato lehce informovaná veřejnost poskytne svému okolí hodnocení naší firmy a čím lépe se snažíme, tím kladnější bude výsledek. Osobní doporučení je často silnější než cokoli jiného, a právě proto si mnoho internetových obchodů nechává u výrobků komentáře uživatelů.
–          následky – a nakonec po celém tomto kolečku dojde na následky z dojmu, který jsme vyvolali. Pokud provádíme průzkum trhu, jeho výsledek nám ukáže, jak moc se naše snažení vyplatilo neboli, jaké je veřejné mínění o nás.
zvětšovací sklo
Nikdy nepodceňujte veřejné mínění, jelikož je to dojem. Každá firma by se měla snažit udržovat co nejlepší dojem o sobě samé. Dojem je to, co zákazníky přivádí, ale i odhání. A právě zákazníci jsou to, co nás živí.